Donald Trump ve Şi Cinping Pekin’de görüştü

Paylaş:
HABER MERKEZİ - ABD Başkanı Donald Trump ile Çin Devlet Başkanı Şi Cinping, Pekin’deki zirvede bir araya geldi. 
 
ABD Başkanı Donald Trump ile Çin Devlet Başkanı Şi Cinping, Pekin’de düzenlenen zirvede bir araya geldi. Zirvenin ardından konuşan Donald Trump, Çin ile ilişkiler için “muhteşem bir gelecek” mesajı verdi. Trump, “Yanınızda olmaktan onur duyuyorum. Çin ile ABD arasındaki ilişkiler hiç olmadığı kadar iyi olacak” diye belirtti. 
 
Şi Cinping ise iki ülkenin rekabet yerine iş birliğini tercih etmesi gerektiğini belirterek, “İş birliği iki tarafın da yararınadır, çatışma ise herkese zarar verir. Büyük güçler arasında yeni bir uyum yolu oluşturmalıyız” ifadelerini kullandı.
 
GÖRÜŞMENİN İÇERİĞİ 
 
Liderlerin kapalı kapılar ardındaki görüşmelerinde, iki ülke arasındaki ticaret gerilimleri, İran’daki savaşın etkileri ve Tayvan meselesinin öne çıktığı belirtildi. 
 
Trump’ın Çin ziyareti, İran savaşı nedeniyle ertelenmişti. Bu ziyaret aynı zamanda bir ABD başkanının 2017’den bu yana Çin’e yaptığı ilk resmi ziyaret oldu. Trump, ilk başkanlık döneminde 2017’de de Pekin’e gitmiş, kısa süre sonra Çin ürünlerine yönelik ek gümrük vergileri ve ticaret kısıtlamaları başlatmıştı. Trump’ın 2025’te Beyaz Saray’a dönüşünün ardından yeniden başlayan ticaret savaşları küresel ekonomide büyük etkiler yaratmıştı. İki ülke arasında Ekim ayında geçici bir ticaret ateşkesi sağlanmıştı.